سايت آموزشي شرکت دانش محور رازي در حال طراحي و آماده سازي ميباشد .
09124983481 02128423565
0

رباتیک در صنعت دارو

سایت Stack Overflow در نظرسنجی سالانه‌اش سعی کرده تا ترندهای برنامه‌نویسی جهان را شناسایی کند. در بخش سوم به این می‌پردازیم که توسعه‌دهندگان چطور کار می‌کنند. بخش دوم دربارهٔ زبان‌ها و فناوری‌های مورد استفادهٔ توسعه‌دهندگان و میزان مصرف کافئین آنها بود، و بخش اول به این می‌پرداخت که اساسا توسعه‌دهنده چطور آدمی است.
برای کسانی که کد می‌نویسند چشم‌انداز کاری همیشه در حال تغییر است. انواع جدیدی از توسعه‌دهنده پدیدار می‌شوند. توسعه‌دهنده‌های بیشتری به کار از راه دور مشغول می‌شوند (و در نتیجه به شغل‌های بهتر و درآمد بیشتری می‌رسند.) و بیشتر از اغلب حرفه‌ها از کار خود لذت می‌برند، و این مسئله به وضوح خودش را در این نکته نشان می‌دهد که اغلب توسعه‌دهنده‌ها به صورت تفننی و جانبی هم کدنویسی می‌کنند.

اشتغال

نوع اشتغال توسعه‌دهندگان
برای سومین سال متوالی از میان از ۲۴ عنوان توسعه‌دهنده، توسعه‌دهندگان بیشتر از هر چیزی خود را «توسعه‌دهندهٔ تمام‌عیار» یا full-stack دانسته‌اند، یعنی توسعه‌دهنده‌ای که به تمامی لایه‌ها و شاخه‌ها آشنایی دارد و دست‌کم در چند مورد نیز تسلط دارد. در سال‌های اخیر دیده شده که شرکت‌هایی مثل فیسبوک در آگهی‌های استخدام خود به دنبال چنین عنوانی بوده‌اند.

توسعه‌دهندگان ریاضیات

توسعه‌دهندگان زمینه‌های مرتبط با ریاضیات، آمار، داده، و یادگیری ماشینی
با مشاهده رفتار کاربران استک آورفلو در این وبسایت، الگوهایی دربارهٔ انواع جدید و روبه‌رشد توسعه نرم‌افزاری دیده شده است. توسعه‌دهندگان ریاضیات و آمار و یادگیری ماشینی از این دسته هستند. پژوهش داده هم شاخهٔ مرتبطی است که البته کمی جاافتاده‌تر است.

صنعت

صنعت‌هایی که توسعه‌دهنده‌ها در آنها مشغول به کارند، محصولات نرم‌افزاری، وب سرویس، اینترنت، بانکداری، مالی، مدیا، تبلیغات، سرگرمی و بازی، سلامتی، بیوتک، علوم، آموزش، آکادمیک، ارتباطات، مشاوره، دولتی، پژوهش
توسعه‌دهندگان کشورهای توسعه‌یافته احتمال بیشتری دارد که در جایی غیر از قدرت‌های نرم‌افزاری مشغول به کار باشند.

درآمد برحسب فناوری مورد استفاده

درآمد برحسب فناوری مورد استفاده، objective-c, C#, C++, Node.js, SQL, Ruby, Javascript, Java, Python, PHP
فناوری‌های نوظهور یا خاص بیشترین درآمد را دارند. همینطور big data و پردازش ابری (cloud computing). این شاید نشانهٔ کمبود متخصصین فناوری‌های خاص یا نوظهور باشد که باعث می‌شود کارفرما برای استخدام این نیروها هزینهٔ بیشتری کند. و می‌تواند به این مسئله هم برگردد که متخصصین این فناوری‌های نوظهور و خاص معمولا توسعه‌دهندگان سطح‌بالا و کارکشته‌ای هستند.

پردرآمدترین فناوری‌ها، cassandra, F#, Scala, Spark, Rust, Hadoop, Cloud, Redis, Azure, Go, ClojureT کلوژر، هادوپ
درآمد بر اساس قدرت خرید
درآمد بر اساس قدرت خرید، محاسبه بر اساس تعداد همبرگر دوبل (Big Mac)
وقتی بخواهیم کیفیت زندگی را مقایسه کنیم، دیگر دلار و یورو و تومان مهم نیست، همبرگر مهم است. شاخص بیگ مک (Big Mac) اکونومیست نوعی اندازه‌گیریِ برابریِ قدرت خرید است که برای مقایسه ارزش واقعی درآمد در کشورهای مختلف استفاده می‌شود. در این قدرت خرید مردم کشورها بر اساس تعداد همبرگرهای دوبل بیگ مک که سالانه می‌توانند بخرند مقایسه می‌شود.

درآمد برحسب دورکاری

درآمد توسعه‌دهنده برحسب دورکاری
دورکاری جواب می‌دهد! توسعه‌دهنده‌هایی که دورکاری می‌کنند در حدود ٪۴۰ بیشتر از کسانی که هرگز دورکاری نمی‌کنند درآمد دارند. این شکاف در کشورهای درحال توسعه بیشتر می‌شود.

وضعیت اشتغال توسعه‌دهندگان

گر توسعه‌دهنده باشید، بعید است بی‌کار مانده باشید. ٪۹۷.۵ پاسخ‌دهنده‌ها گفته‌اند که دست‌کم به صورت پاره‌وقت شاغل هستند. و حتی شاغلین تمام‌وقت هم از پروژه‌های جانبی دور نمی‌شوند. توسعه‌دهنده‌های شاغل تمام‌وقت به‌طور متوسط هفته‌ای بیشتر از ۶ ساعت صرف پروژه‌های جانبی می‌کنند. توسعه‌دهنده‌های بازنشسته سه برابر این مدت را صرف پروژه‌های جانبی و تفننی می‌کنند. کدنویسی برای خیلی‌ها عشق زندگی‌شان است.

رضایت شغلی

میزان رضایت شغلی توسعه‌دهنده‌ها
٪۷۶ توسعه‌دهنده‌ها می‌گویند که از کارشان دست‌کم راضی‌اند، و ٪۴۰ می‌گویند عاشق کارشان هستند. به‌طور کلی رضایت شغلی توسعه‌دهنده‌ها از خیلی از مشاغل دیگر بیشتر است.

و ظاهرا توسعه‌دنده‌های ایرانی هم بیشترین رضایت شغلی را در دنیا دارند!

رضایت شغلی توسعه‌دهنده بر حسب کشور، ایرانی بالاتری میزان رضایت شغلی
رضایت شغلی برحسب شاخهٔ کاری
رضایت شغلی برحسب شاخه کاری، مدیر محصول، کنترل کیفیت، هوش تجاری، انبارش داده، برنامه‌نویس گرافیک، یادگیری ماشینی، همراه، مدیر، اجرایی
ریاست کردن حس خوبی دارد. رضایت شغلی مدیران ٪۱۶ بیشتر از متوسط است. مدیر محصول هم معمولا کمترین رضایت از کارش را دارد.

 

رضایت شغلی برحسب شاخه کاری، مدیر محصول، کنترل کیفیت، هوش تجاری، انبارش داده، برنامه‌نویس گرافیک، یادگیری ماشینی، همراه، مدیر، اجرایی
ریاست کردن حس خوبی دارد. رضایت شغلی مدیران ٪۱۶ بیشتر از متوسط است. مدیر محصول هم معمولا کمترین رضایت از کارش را دارد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *